Amsterdam | Gepubliceerd op: 22 maart 2011
BT vernieuwt Wholesale Voice-over-IP dienst http://pr.co/p/000d03
BT maakt vandaag bekend dat het zijn Wholesale voice-over-IP (WVoIP)-aanbod grondig heeft geüpgrade om te voldoen aan de groeiende vraag van klanten en de laatste internetstandaarden. Zo zijn de SIP core en gateways van het WVoIP-platform vernieuwd om schaalbaarheid en betrouwbaarheid te garanderen.

Ook heeft BT nieuwe functies toegevoegd voor resellers. Zo kunnen zij voortaan via directe toegangslijnen verbinding maken door gebruik te maken van BT’s Ethernet dienst[1]. Bovendien maakt een nieuw automatisch systeem het voor partners mogelijk om telefoonnummers direct over te zetten via de beveiligde, web-based, European Reseller System (ERS) portal.

Ethernet ondersteunt meer toegangsopties en dynamisch bandbreedtebeheer waardoor de schaalbaarheid van de WVoIP-dienst vergroot wordt. Dankzij het self-service systeem in het ERS-portaal kunnen dienstverleners die gebruik maken van WVoIP nu nog grotere aantallen VoIP-gebruikers efficiënt naar het platform migreren. Zo kunnen ze hun klanten en de toegewezen telefoonnummers op handige wijze beheren.

BT Wholesale VoIP kan gezien worden als de ‘interface’ tussen de opkomende VoIP-wereld en traditionele telefonie. De dienst biedt resellers een kostenefficiënt platform waarop zij hun eigen verbeterde dienstverlening kunnen bouwen voor de MKB- en consumentenmarkt.

Het vernieuwde aanbod is vanaf vandaag beschikbaar in Nederland en Duitsland. BT biedt momenteel ook wholesale voice-over-IP diensten aan in Spanje, Hongarije en Tsjechië – en binnenkort zal er ook een dienst beschikbaar zijn in Italië.

[1] Ethernet toegang is beschikbaar in Nederland

Noot voor de redactie

Het Session Initiation Protocol (SIP) is een signaleringsprotocol, veel gebruikt voor het controleren van multimedia communicatiesessies zoals spraak- en videotelefonie via Internet Protocol (IP).

BT WVoIP wordt op de markt gebracht door BT Global Telecom Markets. Deze business unit valt onder BT Global Services en biedt netwerkcapaciteit en specifieke oplossingen aan andere telecom aanbieders buiten het Verenigd Koninkrijk.

Innovatie op het gebied van telefonie gaat in een razend tempo door. We blijven onze diensten voor resellers dan ook vernieuwen om ervoor te zorgen dat onze klanten de overgang van traditionele telefonie naar geïntegreerde VoIP-diensten optimaal kunnen benutten.

— Carla Somhorst, General Manager BT Global Telecom Markets, Benelux
Deze platform-upgrade maakt ons aantrekkelijker als zakenpartner; we zijn actief op zoek naar nieuwe resellers en partners om mee samen te werken.

— Carla Somhorst, General Manager BT Global Telecom Markets, Benelux