Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 1 juni 2011
Carglass kiest voor netwerk en diensten van BT en tekent 3 jarig contract op gebied van managed services http://pr.co/p/000hrh
BT maakt vandaag bekend dat het de eerste fase heeft afgerond van een driejarig managed services contract met Carglass, een vooraanstaand herstel- en vervangbedrijf voor autoruitschade, onderdeel van Belron International. Carglass heeft 55 service centers, 240 mobiele assistentie-eenheden en 800 medewerkers die weggebruikers 24 uur per dag bijstaan.

Het contract heeft betrekking op de levering van veilige, netwerkgebaseerde IT-diensten; BT zal voorzien in een veerkrachtig IP-netwerk dat alle 55 Nederlandse service centers met elkaar verbindt. Onder het contract vallen diensten op het gebied van wide area network (WAN), telehousing, internettoegang en managed firewalls.

Henk van Tongeren, CFO Carglass, geeft aan: “Wij zochten een nieuwe netwerk- en IT-partner die ons flexibiliteit, toekomstbestendige technologie en een stabiel netwerk kon bieden. Naadloze migratie van de huidige systemen en kostenefficiency waren daarbij belangrijke factoren.”

BT rondde de netwerkmigratie van de 55 service centers eind april af, na ondertekening van het contract in februari. “Wij waren erg onder de indruk van BT’s inzet, toewijding en flexibiliteit. Dit geeft me het vertrouwen dat we de juiste partner hebben gekozen,” concludeert Henk van Tongeren.

Edwin Hageman, CEO BT Benelux, zegt: “Ik ben zeer trots dat Carglass voor BT heeft gekozen als primaire netwerk- en IT-services partner. We streven ernaar om ons te onderscheiden door de kwaliteit van dienstverlening en de geboden innovatie binnen onze diensten. De keuze van Carglass voor BT bevestigt de erkenning die wij hiervoor uit de markt krijgen.”

Over Carglass

Carglass is onderdeel van Belron, ’s werelds grootste en meest geavanceerde autoruitschade herstel- en vervangbedrijf. Carglass is de marktleider in Nederland. Carglass focust zich voornamelijk op het gemak van de klant en reduceert de kosten van claims door tijdig en kwalitatief herstel en vervanging van autoruitschade met een levenslange garantie op het geleverde werk. In Nederland werkt Carglass met 55 service centers en 240 mobiele assistentie-eenheden voor herstel en vervanging van autoruiten. In geval van nood worden klanten ook buiten kantooruren op afspraak geholpen.

Het laatste nieuws over BT in de Benelux en achtergronden vind je op @LetsTalk_BT

— Henk van Tongeren, CFO Carglass

— Henk van Tongeren, CFO Carglass
"Ik ben zeer trots dat Carglass voor BT heeft gekozen als primaire netwerk- en IT-services partner. We streven ernaar om ons te onderscheiden door de kwaliteit van dienstverlening en de geboden innovatie binnen onze diensten. De keuze van Carglass voor BT bevestigt de erkenning die wij hiervoor uit de markt krijgen.”

— Edwin Hageman, CEO BT Benelux