Amsterdam | Gepubliceerd op: 17 november 2011
BT Connect - Nieuwe Ethernet Connect diensten leveren organisaties meer flexibiliteit #BT #btconnect #ethernet http://pr.co/p/000nqp
BT, een van ’s werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen, kondigt vandaag een nieuwe mijlpaal aan in de ontwikkeling van zijn BT Connect portfolio. De beschikbaarheid van Ethernet Connect wordt vergroot, naar in totaal 28 landen, en uitgebreid met internationale E-LAN diensten. Met deze nieuwe diensten geeft BT grote private en publieke organisaties het vertrouwen om te kunnen blijven innoveren in deze moeilijke tijd.

Ethernet Connect is BT’s flexibele Ethernet VPN (virtual private network) dienst en is ontworpen voor grote organisaties die exclusieve controle over hun IP-architectuur vereisen en de vrijheid willen om hun infrastructuur op hun eigen manier te ontwikkelen.

Ethernet Connect is beschikbaar in zes nieuwe landen, wat het totaal op 28 brengt. Additionele landen worden gedekt door zogeheten ‘long lines’.

Tegelijkertijd biedt BT nu ook een nieuwe E-LAN dienst, beschikbaar voor diezelfde 28 landen. Dit biedt organisaties de flexibiliteit om locaties direct (“any-to-any”) via Ethernet met elkaar te laten communiceren. Dit wordt voornamelijk gebruikt om locaties en applicaties met elkaar te verbinden die complexe en snel wijzigende patronen in het netwerkverkeer laten zien.

Ethernet Connect biedt klanten ook de voordelen om E-Line en E-LAN diensten te combineren waardoor organisaties meer controle houden op de IP-architectuur en innovatie. Fouten kunnen nu ook sneller worden gerepareerd doordat BT ‘end-to-end’ service management als standaard biedt naar de klantlocatie.

Verdere uitbreiding van de internationale dekking van Ethernet Connect staat gepland voor de komende maanden.

Ethernet Connect, inclusief E-LAN, is vanaf vandaag beschikbaar in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Australië, Oostenrijk, Canada, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Hong Kong, Hongarije, India, Ierland, Japan, Noorwegen, Polen, Korea, Singapore, Zuid Afrika, Spanje, Zweden, Zwitserland, Taiwan, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Noot voor de redactie
BT’s wereldwijde netwerkinfrastructuur biedt de mogelijkheid om diensten te verlenen in 197 landen. BT hanteert een ‘total network‘ benadering, wereldwijd en lokaal, waarin connectiviteit naadloos geïntegreerd is om onze klanten betere zakelijke prestaties te leveren. BT’s £2,5mrd investering in supersnel - op glasvezel gebaseerd - breedband maakt het Verenigd Koninkrijk een van de best verbonden landen ter wereld. BT’s krachtige mix van betrouwbare en hoog-beschikbare netwerkdiensten als Private Line Connect, IP Connect Global, Ethernet Connect Global, Internet Connect Global en Managed LAN gecombineerd met Connect Applications brengt grote organisaties samen met medewerkers, klanten en de wereld. Toegangsdiensten worden geleverd door Ethernet, DSL, Hybrid VPN en Satelliet. Gedurende het vorige financiële jaar, heeft BT zijn Ethernetnetwerk in het Verenigd Koninkrijk uitgebreid naar meer dan 1000 Ethernet glasvezelknooppunten – waarmee het het grootste Ethernet netwerk in het Verenigd Koninkrijk is. BT Ethernet Connect Global is nu beschikbaar in 28 landen. Additionele landen worden gedekt door “long lines” en verdere uitbreiding staat gepland voor 2012.

“BT Connect, onze netwerkdienstenportfolio, is nu nog completer geworden en biedt onze klanten wereldwijd IP, Ethernet, Internet en applicatie performance management. Onze klanten zoeken naar keuze en flexibiliteit om aan toenemende eisen te kunnen voldoen. Ethernet Connect is een ideale wereldwijde dienst voor klanten die specifieke diensten voor specifieke behoeften nodig hebben of voor diegenen die exclusieve controle over hun IP-architectuur wensen. Door de beschikbaarheid van deze dienst uit te breiden naar 28 landen en nieuwe functies zoals E-LAN toe te voegen, bieden we nu een zeer aantrekkelijke dienst in de markt.”

— Neil Sutton, VP Global Portfolio, BT Global Services
“BT kan zijn klanten nu een grotere keuze aan end-to-end data WAN diensten bieden. Klanten hebben steeds meer flexibele bandbreedte en krachtige prestaties nodig, en met Ethernet kunnen ze die krijgen. BT kan zowel ‘hybrid layer 2 Ethernet VPN’ als ‘IP/MPLS VPN’ diensten bieden, waarmee ze klanten helpen tot de best mogelijke oplossingen te komen. Met deze uitbreiding naar nieuwe landen en de lancering van E-LAN verbetert BT duidelijk zijn positie in de wereldwijde Ethernetmarkt.”

— Joel Stradling, Principal Analyst bij Current Analysis