Amsterdam, Netherlands | Gepubliceerd op: 11 april 2012
Anglo American neemt netwerkgebaseerde IT-diensten bij BT af ter waarde van USD 220 miljoen #BT http://pr.co/p/000op0
BT kondigt vandaag de ondertekening aan van een wereldwijd contract voor netwerkgebaseerde IT-diensten met Anglo American, één van de grootste mijnbouwbedrijven in de wereld. Het contract omvat alle netwerkvereisten van Anglo American op honderden locaties over de hele wereld en vertegenwoordigt een waarde van ongeveer USD 220 miljoen in de komende vijf jaar.

BT zal zijn BT Connect-portfolio van intelligente netwerkoplossingen implementeren om aan de behoeften van Anglo American te voldoen in vijftien landen in Afrika, Latijns-Amerika, Azië en Europa, waaronder locaties in afgelegen mijngebieden. Deze oplossingen worden geleverd door het inzetten van diverse technologieën zoals Ethernet, MPLS, satelliet- en microgolfverbindingen.

Om het netwerk te optimaliseren en om Anglo American te helpen prioriteit te geven aan hun bedrijfskritische applicaties zal de BT Connect Applications-service worden geïmplementeerd op 65 locaties in de wereld.

Het contract omvat wereldwijde toegang tot internet, inclusief een oplossing voor veilige toegang voor mobiele werknemers.

BT implementeert ook zijn One Voice ‘converged communications’ platform, waarbij alle voice-diensten van Anglo American worden samengebracht op één platform. Dit levert aanzienlijke besparingen, vereenvoudigt het beheer en maakt diensten die onderlinge samenwerking stimuleren, zoals IP-telefonie (IPT), mogelijk voor Anglo American.

Om efficiëntie te verbeteren zal Anglo American ook BT’s conferencing-oplossingen inzetten. Deze bestaan uit door BT beheerde telefoon- en web-conferencingdiensten, videoconferencing op 130 locaties en zes volledig beheerde telepresence-oplossingen op vier grote locaties.

Onder het nieuwe contract wordt BT de wereldwijde ‘preferred supplier’ van Anglo American voor netwerk-hardware.

“BT heeft ons geholpen onze afgelegen activiteiten samen te brengen waardoor we echt kunnen profiteren van onze wereldwijde schaalgrootte en ‘best practices’ van de ene locatie opnieuw kunnen toepassen op elke andere gewenste locatie. We kijken er naar uit onze relatie van wederzijds respect en waardering voort te zetten.”

— Mike Bowden, Group Chief Information Officer en Head of Shared Services, Anglo American
“We zijn er erg trots op dat we in de positie zijn om wereldwijde organisaties zoals Anglo American te kunnen helpen met het faciliteren, beveiligen en beheren van informatiestromen in hun streven zakelijke processen te vereenvoudigen en operationele efficiëntie te vergroten. In de huidige economie streven klanten naar geoptimaliseerde productieprocessen en supply chain-activiteiten, versnelde innovatie en verbeterde samenwerking met leveranciers en klanten wereldwijd. Ons dienstenportfolio en onze investeringen in groeiende economieën in Azië, Latijns-Amerika, het Midden-Oosten en Afrika zijn ontwikkeld om de strategie van internationale organisaties zoals Anglo American te ondersteunen.”

— Bas Burger, President Global Commerce, BT Global Services