Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 26 april 2012
BT for Life Sciences R&D: de cloud voor snellere ontdekkingen #BT #cloud http://pr.co/p/000out
BT kondigt vandaag BT for Life Sciences R&D aan, de eerste cloud-dienst die is ontwikkeld om door middel van samenwerking binnen de life sciences-branche de R&D-productiviteit te verhogen. Met deze nieuwe dienst kunnen klanten voldoen aan de strenge eisen in de sector wat betreft veiligheid, regelgeving en compliance op een manier die geschikt is voor veel gereguleerde toepassingen die een bedrijf mogelijk wenst te implementeren.

BT for Life Sciences R&D is ontwikkeld om een veilig en gescheiden platform te worden voor zowel wetenschappers in de farmaceutische-, biotechnologische-, ‘devices & diagnostics’-bedrijven als voor academies en overheden. Dit platform zal de betrokkenen in staat stellen om ‘in silico’[1]-workflows en data-pools te bouwen en te manipuleren om nieuwe farmaceutische doelstellingen en kandidaat-geneesmiddelen te identificeren. Bovendien kunnen onderzoekers met dit platform wereldwijd projectgroepen creëren en samenwerken door middel van social media-instrumenten. Dankzij dit ecosysteem kan de groep op een veilige manier documenten uploaden, resultaten delen en communiceren via IM, spraak of video om resultaten te analyseren in een omgeving die data segmenteert en gebruikmaakt van gecertificeerde componenten en werkprocessen die eigen zijn aan de farmaceutische industrie.

Het BT for Life Sciences R&D-platform wordt ondersteund door het BT Assure-portfolio van beveiligingsdiensten. Hiermee kan BT klanten helpen bij het opzetten van data-encryptie, het anonimiseren van gegevens, risicomanagement en het creëren van een robuuste infrastructuur, om te voldoen aan hun kwaliteits- en wettelijke eisen voor cloud-omgevingen.

In de eerste fase van de uitrol bouwt het nieuwe cloud-platform voor life sciences voort op BT’s On Demand Compute-dienst, met een innovatief ‘compliance-omhulsel’ dat voldoet aan de ‘Good Practice’(GxP)-kwalificatie-eisen. Deze oplossing voldoet aan de kwaliteitseisen en wet- en regelgeving die een omgeving geschikt maken voor veel gereguleerde applicaties waarmee partners kunnen samenwerken, ook als ze verschillende risicoprofielen hebben.

Met behulp van de ‘in silico workbench’-functionaliteit van BT for Life Sciences R&D hebben wetenschappers gemakkelijk toegang tot de applicaties en informatie die ze nodig hebben om voorspellende simulaties te maken. BT’s nieuwe platform levert onmiddellijke functionaliteit en gebruiksgemak door een aantal wetenschappelijke toepassingen en gegevensbronnen samen te brengen. ‘Embedded Cloud Orchestration’-instrumenten vereenvoudigen het beheer van IT en IT-middelen.

Als onderdeel van dit initatief heeft BT een alliantie gesloten met Accelrys (NASDAQ:ACCL), een toonaangevende wetenschappelijke onderneming op het gebied van R&D-software en -diensten, om extra toepassingen naar het platform te brengen. De alliantie zal het gebruik van de wetenschappelijke toepassingen van Accelrys mogelijk maken in BT for Life Sciences R&D en on-demand diensten voor klanten van Accelrys bieden.

BT for Life Sciences R&D maakt gebruik van andere innovatieve mogelijkheden van het portfolio van BT, zoals BT One (collaboration and unified communications) en BT Connect (beveiligd netwerk met een hoge capaciteit die interoperabiliteit tussen private-, hybride- en publieke clouds mogelijk maakt). Klanten zullen ook profiteren van de professionele diensten van BT Advise zoals applicatieselectie en -migratie naar cloud, ‘orchestration’-ondersteuning, adviesdiensten  van BioTeam’ en het ontwerp van cloud-omgevingselementen.

[1]In silico is een methode voor het testen van medicijnen door het gebruik van computermodellen in plaats van laboratoria (in vitro) en experimenten op dieren (in vivo).

“Een beveiligd cloudplatform van een vertrouwde leverancier als BT is een belangrijke stap in het aanpakken van de uitbestedings-, samenwerkings- en bezuinigsvraagstukken waar veel van onze farmaceutische en biotech-klanten vandaag de dag mee worstelen. Door de combinatie van de wetenschappelijke kennis van het Accelrys Enterprise Platform en BT’s robuuste cloud-aanbod kunnen onze klanten gemakkelijk gegevens analyseren en delen door gebruik te maken van Pipeline Pilot, Symyx Notebook van Accelrys, Isentris en andere Accelrys-software om de samenwerking, en ‘time to market’ te verbeteren en kosten te besparen.”

— Dr. Matt Hahn, senior vice president en chief technology officer bij Accelrys
“De farmaceutische sector wordt geconfronteerd met een zeer uitdagende omgeving waar octrooi-beschermde inkomsten worden bedreigd en de R&D-productiviteit afneemt, wat resulteert in lagere opbrengsten en aanhoudende stijging van de kosten om nieuwe medicijnen op de markt te brengen. Nu kunnen bedrijven onderzoekskosten mogelijk verminderen en de ‘time to market’ versnellen door samen te werken met derden in een beveiligde en ‘compliant’ omgeving. Innovatieve oplossingen kunnen ook sneller op de markt worden gebracht door middel van computersimulatie en modellering. BT for Life Sciences R&D heeft tot doel hen te helpen nieuwe producten sneller te ontwikkelen tegen lagere kosten en hogere opbrengsten.”

— Bas Burger, president of Global Commerce voor BT Global Services