Videoconferenties managen met de nieuwe app van BT

18 MEI 2011, AMSTERDAM, NEDERLAND
BT Conferencing lanceert vandaag BT Engage Meeting Mobile, de eerste videoconferentie-app in zijn soort voor de iPhone, iPad, mobiele telefoons met Android OS en tablets.

De nieuwe app is een krachtige planningstool die videoconferenties makkelijker maakt dan ooit tevoren. De app stelt de host van de videoconferentie in staat om de videoconferentie-apparatuur te bedienen, snel een vergadering te plannen, een vergadering te beëindigen en de duur van de vergadering te verlengen met een mobiele telefoon of tablet. De app is geschikt voor alle grote videoconferentie-systemen zoals die van Cisco, LifeSize, Polycom en TANDBERG.

De app werkt samen met BT Engage Meeting Manager, een online tool met een intuïtieve conferentiewizard, vergader-templates, beheer van het adressenbestand, planning van vergaderingen, iCal integratie en een uitgebreide range aan online rapportage tools. De meest uit het oog springende functie van de app is de mogelijkheid om tijdens de vergadering - ter plaatse in een videoconferentiekamer - wijzigingen door te voeren, of terwijl men onderweg is.

De app is te downloaden op iTunes (zoekterm: BT Engage) of via de overige app-stores. De app is gratis te downloaden en per direct beschikbaar.

Deze nieuwe app volgt op de succesvolle lancering van BT MeetMe Mobile Controller voor audioconferenties, die sinds september 2010 beschikbaar is.

Over BT Conferencing

BT Conferencing is een wereldwijde leverancier van audio, video en web-samenwerkingsdiensten. BT is de marktleider in de groeiende conferentiedienstenmarkt in het Verenigd Koninkrijk en een leidende leverancier van videoconferentiediensten wereldwijd. BT’s partnerships met marktleiders in conferentiesystemen zorgen ervoor dat BT altijd de nieuwste en beste technologieën aan zijn klanten kan bieden.

"“Dit is een van de vele samenwerkingsoplossingen die BT Conferencing biedt om bedrijven te helpen de stap te maken naar een nieuwe manier van samenwerken. Steeds meer organisaties gebruiken videoconferencing om geld te besparen, de productiviteit te verhogen en reistijd te reduceren. Deze mobiele app is de eerste in zijn soort en biedt onze klanten planning- en beheeropties voor videoconferenties zelfs wanneer ze niet achter hun bureau zitten.”" Jeff Prestel, CEO BT Conferencing