BT Advise, kennis die wereldwijd resultaten oplevert

16 DECEMBER 2011, AMSTERDAM, NEDERLAND
BT kondigt vandaag de formatie aan van BT Advise. Voortaan opereren de BT Global Services-experts die zich bezighouden met consultancy, systeemintegratie en managed services als één team, onder een en dezelfde naam. BT’s klanten krijgen toegang tot een team van 4500 hoogopgeleide experts die toonaangevende processen en methoden consequent zullen toepassen.

BT Advise wordt verder versterkt door middel van recruitmentprogramma’s die afgestemd zijn op de orderportefeuille, met daarin veel van ‘s werelds toonaangevende private en publieke organisaties.

BT Advise levert advies, integratie en managed services via wereldwijde kenniscentra die georganiseerd zijn rondom de kerncompetenties van BT Global Services, zoals beveiliging, customer relationship management, unified communications, mobiliteit, beheerde netwerkdiensten, beheerde IT-diensten en zakelijke technologie. Tevens biedt BT Advise adviesdiensten aan andere telecomoperators. Via de BT Advise-experts kunnen klanten ook effectiever toegang krijgen tot de vele innovaties die speciaal ontwikkeld zijn voor de sectoren waar BT zich specifiek op richt, zoals ‘overheid & zorg’, ‘financiële dienstverlening’, ‘consumentengoederen’ en ‘global commerce’ (dat de logistieke-, producerende- en farmaceutische sectoren omvat).

Om de vereiste professionele accreditaties te kunnen waarborgen wordt de BT Advise Academie opgericht. De academie beoogt een leercultuur te scheppen en het wereldwijd delen van kennis en best practices te stimuleren, met als doel het beste talent aan te trekken en te behouden.

BT adviseert momenteel al veel van ’s werelds vooraanstaande bedrijven en overheden en wordt erkend als een van ’s werelds grootste leveranciers van communicatie-adviesdiensten. BT Advise wordt geleid door Luis Alvarez, President BT Global Services, en Ray Stanton, Vice President BT Advice, BT Global Services.

BT Advise brengt professional services kenniscentra en experts die verspreid zitten over de hele wereld samen. De grootste teams zijn gevestigd in Europa, Azië en Noord- en Zuid Amerika. Deze teams worden verder versterkt door BT’s investeringen in personeel en centres of excellence in Azië en Latijns-Amerika, evenals samenwerkingsverbanden voor het uitvoeren van IT-diensten voor klanten die uitbreiden in het Midden-Oosten en Afrika.

"BT heeft significante wereldwijde professional services vaardigheden, waardoor het complexe projecten en netwerk outsourcing kan oppakken." Joel Stradling, marktonderzoeksbureau Current Analysis
"De ‘in-house’ consulting en professional services vaardigheden onderscheiden BT Global Services van andere aanbieders. BT heeft ze succesvol weten te verpakken in een ‘Quick Start’ benadering rondom kerngebieden als mobiliteit, veiligheid, unified communications en operationele IT efficiëntie." Sandra O’Boyle, marktonderzoekbureau Current Analysis
"Veel van onze klanten worden geconfronteerd met complexe uitdagingen en verwachten oplossingen die flexibel zijn en voldoen aan die complexiteit. Zij verdienen de beste keuze aan technologie en leveranciers, gecombineerd met wereldwijde consistentie. Ze vereisen kennis die resultaten oplevert. BT Advise draait om advies, ontwikkeling, bouw en uitvoer. " Luis Alvarez, President BT Global Services
"Onze professional services teams staan reeds bekend om hun kwaliteit. Ze hebben zich door de jaren heen bewezen met de begeleiding van grote klanten bij uiterst complexe, miljarden kostende technologische programma’s. Nu laten we al deze middelen en vaardigheden samensmelten met fantastische kennismanagementtools en gecertificeerde processen waar onze klanten op vertrouwen. Hiermee lopen we vooruit op de markt en het zal BT Global Services en haar klanten helpen bedrijfsactiviteiten sneller en beter te ontwikkelen." Luis Alvarez, President BT Global Services