Europees Parlement gunt BT twee belangrijke contracten

20 DECEMBER 2011, AMSTERDAM, NEDERLAND
BT maakte vandaag bekend twee raamwerkcontracten te hebben afgesloten met het Europees Parlement, met een gezamenlijke totale waarde van maximaal 120 miljoen euro.

De vijfjarige contracten bestrijken een breed scala aan netwerkgebaseerde IT-diensten, inclusief de levering van netwerkapparatuur en applicaties evenals alle bijbehorende professional services voor de telecommunicatie-infrastructuur en systemen van het Europees Parlement. De dienstverlening zal plaatsvinden op de drie belangrijkste lokaties van het Europees Parlement: Brussel, Luxemburg en Straatsburg.

De contracten spelen in op de behoeften van het Europees Parlement aan krachtige netwerkgebaseerde IT-diensten op het gebied van IP-telefonie, unified communications, videoconferenties, telepresence, beveiliging en internettoegang. Ze omvatten ook de levering van netwerkapparatuur en toepassingen, waaronder intelligente switches, routers en breedband multiplexers. BT is aangewezen als enige leverancier voor aanverwante professional services voor het parlement, zoals systeemintegratie, onderhoud, training en rapportage.

Met deze nieuwe contracten versterkt BT zijn positie in de wereldwijde overheidssector en met instellingen van de Europese Unie (EU) in het bijzonder. BT heeft al een inter-institutionele overeenkomst met de EU voor wide area network (WAN) diensten, biedt meerdere instellingen internettoegang en biedt ook hooggekwalificeerd advies via zijn professional services organisatie. BT is tevens een van de grootste leveranciers van netwerkgebaseerde IT-oplossingen aan de overheid in het Verenigd Koninkrijk.

"BT heeft een competitief en sterk aanbod bij ons neergelegd dat duidelijk opviel. BT’s hooggekwalificeerde integratie-experts en de leveranciersonafhankelijke aanpak zouden ons in staat moeten stellen alle communicatie-infrastructuur en diensten te implementeren volgens de specificaties van de aanbesteding. Dit geeft mij het vertrouwen dat we de juiste partner hebben gekozen om onze organisatie efficiënter te maken en kosten te besparen." Een vertegenwoordiger van het Europese Parlement
"Ik ben er trots op deze grote overheidscontracten te mogen aankondigen. Ons uitgebreide dienstenportfolio en professional services capaciteiten waren van groot belang bij het winnen van deze deals. Onze expertise op gebied van consultancy en systeemintegratie wordt door de markt steeds meer erkend. Ik wil het Europees Parlement bedanken voor het vertrouwen in BT en ik kijk uit naar het leveren van kwalitatief hoogstaande diensten aan deze vooruitstrevende instelling." Edwin Hageman, CEO, BT Benelux