Staples Europe kiest BT als primaire Europese netwerkserviceprovider

11 JANUARI 2012, AMSTERDAM, NEDERLAND
BT kondigde vandaag een vierjarig contract aan voor de levering van netwerkgebaseerde IT-diensten aan Staples, ’s werelds grootste leverancier van kantoorartikelen voor bedrijven en consumenten in 26 landen verspreid over Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Azië en Australië. Het contract voorziet Staples van een kosteneffectief, veerkrachtig netwerk dat 325 kantoren en winkels van Staples - in zeven Europese landen - met elkaar verbindt in één enkele, veilige wide area network (WAN)-omgeving.

BT zal Staples voorzien van een intelligente IP Virtual Private Network (IP VPN)-dienst, die draait op het wereldwijde BT IP Connect-platform, voor Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Portugal, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. BT’s IP Connect-diensten stellen klanten in staat om locaties snel en efficiënt aan te sluiten.

BT heeft meer dan 20 jaar ervaring in het ontwerpen, implementeren en het beheren van wereldwijde IP-netwerken voor overheidsorganisaties en vooraanstaande multinationale ondernemingen. Volgens analistenbureau IDC is BT qua marktaandeel een duidelijke leider in de wereldwijde IP VPN-markt.[1] In november 2011 is BT tijdens de World Communication Awards voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot ‘Best Global Operator’.

[1] Source: IDC International Market Model for BT, 2010.

Over Staples

Staples is ’s werelds grootste leverancier van kantoorartikelen en is een betrouwbare bron voor kantooroplossingen. Het bedrijf levert producten, diensten en expertise in kantoorartikelen, kopiëren en afdrukken, technologie, faciliteiten en kantines, en meubilair. Staples vond in 1986 het concept van de office superstore uit en heeft nu een jaaromzet van $ 25 miljard, met wereldwijd een tweede plaats in e-commerce omzet. Staples maakt het makkelijk voor ondernemingen van diverse omvang en consumenten met 90.000 medewerkers in 26 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Azië en Australië. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in de omgeving van Boston. Meer informatie over Staples (Nasdaq:SPLS) is beschikbaar op www.staples.com/media
"Wij streven naar één enkel, Europees wide area network waarmee we al onze kantoren en winkels met elkaar verbinden. We hebben gekozen voor BT als onze primaire Europese leverancier omwille van hun betrouwbaarheid, flexibiliteit en het vermogen om ons een kostenefficiënt wide area network met hoge bandbreedte te bieden – ongeacht de onderliggende technologie of kantoorlocatie. Op basis van onze ervaring met BT ben ik ervan overtuigd dat we de juiste netwerkpartner hebben gekozen." Kevin Milliken, senior vice-president en hoofd van Information Technology Staples Europe
"Ik ben er trots op om dit contract met Staples aan te kunnen kondigen. De pan-Europese omvang van de diensten bevestigt opnieuw onze kracht in het leveren van internationale netwerkgebaseerde IT-diensten op elke locatie, waar onze klanten ook naartoe gaan. Het onderstreept ook de voortdurende investeringen die we maken in ons netwerk en diensten om onze klanten zo geavanceerd mogelijke technologie en ondersteuning te kunnen bieden." Edwin Hageman, CEO BT Benelux