BT levert wereldwijde netwerkdiensten aan NAVO

Overeenkomst ter waarde van EUR 47 miljoen voor BT Connect-dienstverlening

15 MAART 2012, AMSTERDAM, NEDERLAND
BT kondigt vandaag een overeenkomst aan met het NATO Consultation, Command and Control Agency (NC3A), de organisatie die verantwoordelijk is voor de technologische ondersteuning van de wereldwijde activiteiten van de NAVO. Het contract biedt de NAVO een communicatienetwerk waarmee meer dan zeventig locaties in de NAVO- en Balkanlanden met elkaar verbonden worden. Het vijfjarige contract heeft een waarde van EUR 47 miljoen.

De overeenkomst ondersteunt de transitie van de NAVO naar een flexibelere, toekomstbestendige infrastructuur. Het omvat de migratie van de bestaande backbone naar BT Ethernet Connect. Ethernet Connect is een intelligent netwerk dat is ontworpen voor grote organisaties die de volledige controle over hun IP-architectuur vereisen en hun infrastructuur op hun eigen manier willen ontwikkelen. De NAVO krijgt ook de beschikking over BT’s Ethernet Connect E-LINE dienst, die beschermde bandbreedte biedt voor bedrijfskritische applicaties die tussen locaties draaien.

Ethernet Connect zal de basis leggen voor een zwaarbeveiligd Wide Area Network (WAN) ter ondersteuning van de operaties van de NAVO en zijn besluitvormers over de hele wereld. BT zal de NC3A organisatie ook voorzien van de hardware die dit mogelijk maakt.

BT Ethernet Connect is een onderdeel van BT Connect, BT’s innovatieve portfolio van intelligente netwerkoplossingen. BT Connect maakt volledig gebruik van BT’s wereldwijde netwerk, inclusief Ethernet-diensten in 28 landen, groeiend naar meer dan 33 landen in 2012 en de recent aangekondigde netwerkuitbreidingen in het Midden-Oosten, Afrika, Latijns-Amerika en Azië-Pacific. Over het netwerk kunnen diensten geleverd worden in 197 landen en regio’s. Het netwerk biedt snelheden van 64k-320Gbps in het Verenigd Koninkrijk en 64k-1Gbps wereldwijd en er zijn plannen om deze nog verder te verhogen.

"“Informatie – en de mogelijkheid om die snel te delen met leden van een coalitie – speelt net als politieke besluitvorming een cruciale rol in de operaties van de 21e eeuw. Om dit te ondersteunen hebben we een flexibel en toekomstbestendig netwerk nodig. BT heeft in de loop der jaren een diepgaand begrip ontwikkeld van de specifieke uitdagingen waarvoor wij staan. Het BT Connect portfolio past uitermate goed bij onze communicatievereisten.”" Georges D’hollander, General Manager NC3A
"“We zijn trots dat de NAVO voor onze Ethernet Connect oplossing heeft gekozen om hun technologische evolutie te ondersteunen. Het is een geweldige erkenning dat de NAVO ons heeft geselecteerd als communicatieleverancier. De afgelopen jaren hebben we succesvol met de NAVO samengewerkt en we kijken ernaar uit dit de komende jaren voort te zetten.” " Edwin Hageman, CEO BT Benelux