BT breidt wholesale-aanbod in Nederland uit

Nieuwe gehoste dienst stelt resellers in staat om IP-spraakdiensten vanuit de cloud aan te bieden

21 OKTOBER 2010, NEDERLAND
BT kondigt vandaag een uitbreiding aan van zijn Nederlandse wholesale-aanbod. Een nieuwe cloud-gebaseerde oplossing - BT Virtual iPBX - stelt resellers in staat om IP-spraakdiensten snel, gemakkelijk en kostenefficient aan te bieden aan het midden- en kleinbedrijf (MKB). De dienst is per direct beschikbaar. In Nederland heeft BT de beschikking over een eigen uitgebreid, 5700 kilometer lang, glasvezelnetwerk en twee datacenters–de juiste bouwstenen voor het leveren van cloud-gebaseerde diensten.

Vanaf vandaag kunnen resellers het MKB een zeer aantrekkelijke oplossing bieden die meestal alleen beschikbaar is voor grote bedrijven en overheidsinstellingen. De flexibele, schaalbare dienst vereist zeer weinig investeringen vooraf en helpt kleinere organisaties om hun kosten terug te brengen.

BT Virtual iPBX ondersteunt reguliere spraakdiensten (IP-, SIP- en PSTN gebaseerd), voicemail en PC-fax, plus een aantal unified communications mogelijkheden zoals computer telefonie integratie (CTI) via een soft-phone, dual ringing, Outlook-integratie met presence-informatie, vast-mobiel integratie, virtuele vergaderzalen en interactieve spraakrespons.

Atlantic Telecom is de eerste speler op de markt die hun uitgebreide Nederlandse klantenbestand een dienst zal aanbieden op basis van BT Virtual iPBX. Het bedrijf zal het ook gaan gebruiken voor zijn eigen organisatie.

De oplossing wordt aangeboden door BT’s GTM business-unit, die valt onder BT Global Services en netwerkcapaciteit en specifieke oplossingen biedt aan andere telecom aanbieders.

"“De traditionele IP-PBX markt is voornamelijk gebaseerd op apparatuur gevestigd op de klantlocatie. Onze nieuwe PBX-oplossing biedt grote voordelen; het is kostenefficient, toekomstbestendig en het betaalmodel waarbij voor daadwerkelijk gebruik wordt afgerekend, vermindert de investeringsbarrière aanzienlijk voor de MKB-klanten van onze resellers.”" Carla Somhorst, general manager GTM Benelux, BT Global Services
"“Naast de vereiste unified communications functies kunnen aanbieders de oplossing op afstand voor hun eindgebruikers beheren door ze toegang te verlenen tot een beveiligde webportal. Deze oplossing sluit perfect aan bij onze doelstelling om onze wholesale-klanten te helpen met cloud-gebaseerde diensten.”" Carla Somhorst, general manager GTM Benelux, BT Global Services
"“Het aanbieden van een simpele en effectieve PBX-oplossing aan onze MKB-klanten was van fundamenteel belang voor onze IP-spraakportfolio. Met deze oplossing hebben kleine en middelgrote bedrijven toegang tot dezelfde mogelijkheden als grote bedrijven, op maat gemaakt voor hun behoeften en tegen een aantrekkelijke prijs. En het toekomstbestendige platform biedt geweldige, uniforme unified communication functies die ze kunnen gaan gebruiken zodra ze die nodig hebben.”" Marc van Bracht, CEO Atlantic Telecom